Tel. 0451-59877 (Mån/Tis 9-12)

 Fri frakt inom Sverige över 2990 kr
 Snabb leverans (1-3 arbetsdagar)

 Ny kund? Läs Så Handlar Du

Köp- och leveransvillkor

 

Viktigt information angående Corona / Covid-19 finns i vår blogg.

Läs även Så Handlar Du då vi har en ny webbutik.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar (från beställningen är gjord till utleverans från oss), observera att vi har inga utleveranser på fredagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar alla beställningar med PostNord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Ibland kan lagersaldo vara fel, vi justerar ned antalet och skickar det vi har i lager, vi skickar inte restorder.

Skulle en vara kosta 0:- så är det fel, det händer ibland vid REA varor och WGR som sköter drifter är medvetna om detta. Vi kommer att ta bort den ordern men meddelar kunden om detta.

Som privatperson kan du välja med att skicka som:
Brev - Brev inte spårbart eller försäkrat (om ordervärde är mindre än 300:- inkl moms).

PostNord MyPack Collect - Spårbart och försäkrat, du får SMS när paket kan hämtas ut hos ombudet.
Hämta hos Lawicel AB - Hämtas hos oss på avtalad plats & tid. Vi skickar info när vi hanterat ordern (vi hanterar beställningar mellan 8.30 till 12.00 måndagar till torsdagar, notera att vi håller stängt fredagar).

OBS: Om brev väljs trots att ordervärde överstiger 300:-, kommer vi ändra till PostNord MyPack Collect och skicka ordern direkt om fraktkostnaden är den samma som för MyPack, annars annulleras ordern och kunden meddelas om att den är annullerad (Klarna accepterar int att vi höjer fraktkostnad manuellt). Klarna tar inte ansvar för ej spårbara försändelser samt PostNord tar inte ansvar för skadat eller förlorat gods när det är brev. När du lägger en order så accepterar du dessa villkor, den information finns på kassasidan när du beställer.

Som företagskund kan du välja med att skicka som:
PostNord MyPack Collect - Spårbart och försäkrat, du får SMS när paket kan hämtas ut hos ombudet, paket är ställt till beställaren, inte företaget.
PostNord Parcel - Spårbart och försäkrat. Paketet levereras dörr till dörr och skall signeras för utlämning (OBS Går ej att skicka till boxadresser).
Hämta hos Lawicel AB - Hämtas hos oss på avtalad plats & tid (vi smickar info när vi hanterat ordern, notera att vi håller stängt fredagar).

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 10 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten i kombination med det valda fraktsättet. Detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2990 kr bjuder vi på fraktkostnaden (inom Sverige).

 

Ångerrätt / Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller handhavandefel. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Vid ångerrätt eller reklamation kontakta oss först via vår kontaktsida. Att inte hämta ut ett paket räknas inte som att man ångrar sitt köp, det blir då en kostnad för oss för returen och vi debiterar då 250:- inkl. moms.

 

Ej uthämtat paket / Returer

Missar ni trots påminnelser från PostNord att hämta ut ert paket och det går i retur, då blir det även en kostnad för oss för returen och vi debiterar då 250:- inkl. moms. Vi subventionerar frakter ut till kund mot faktiska kostnader vi har. Kan inte PostNord leverera till företagskunder när paket körs ut, hamnar detta ofta på servicecenter där ni får hämta ut det, görs inte detta går det i retur, samma kostnad debiteras då. Likaså om adressen är okänd för PostNord.

 

Betalningsalternativ

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 30 dagar (endast aktiebolag, skolor & kommuner då vi inte kan göra kreditkoll på enskilda firmor och handelsbolag). När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning via Bisnode på ert organisationsnummer (som måste anges vid order). Vid försenad betalning skickas påminelse ut och betalas inte då så gör vi en indrivning via Visma Collectors med de avgifter som tillkommer via dem. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara anställd i företaget eller skolan etc. Elever kan inte beställa för skolans räkning. Både e-post och telefonnummer skall anges för att kunna handla mot faktura samt e-post skall vara med riktig domän som ägs av beställaren, dvs. inte hotmail etc. Telefonnummer skall kunna spåras via Eniro eller Hitta.

- Paypal
Du betalar enkelt med ditt paypal-konto.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen